Senterpartiet i Bergen gjekk på sitt medlemsmøte 10.
desember 2013 inn for at bybanen bør gå i tunnel forbi Bryggen og med
haldeplass under Christies gate.
Åsane er ein stor bydel i vekst. Folketalet er på linje med
ein mellomstor norsk by. Det seier seg sjølv av vi må få på plass ei
kollektivløysing som gir eit godt samband mellom Åsane og sentrum og som utgjer
eit attraktivt alternativ til bruk av eigen bil. For å ta dei store massane av
personar frå Åsane til Bergen sentrum ville ein rask metro eller forstadsbane
gje den beste løysinga. Ei slik løysing vil måtte kome i tillegg til ei bybane
som også dekkjer stoppa mellom Åsane og Bergen sentrum.
Vi ser det som lite realistisk at ein kan få bygd både forstadsbane
og bybane. Sjølv om einskilde i byrådet i stille fora har lufta ei slik
løysing, har heller ikkje dei våga å diskutere ei slik løysing høgt. Skulle derimot
staten gje ein konkret lovnad på at dei vil byggje ei forstadsbane, ville det
stille seg annleis. Ein slik lovnad ligg ikkje føre. Slik vi ser det må derfor
ei bybane dekkje både lokaltrafikken og vere ei best mogleg løysing også for
dei som reiser mellom sentrum i Åsane og Bergen. Valet av løysingar og trasse
må derfor ivareta begge desse interessene.
I Bergen sentrum må banen vere lett tilgjengeleg frå store
delar av sentrum, samstundes som det går raskare og den ikkje legg under seg
store areal. Etter vårt syn dekkjer ei tunnelløysing dette best. Med Christises
gate er det mogleg å byggje utgangar i fleire retningar. Verdfullt areal på
gateplan er intakt og hemmar ikkje framtidig utvikling.
Senterpartiet ser for seg at Bryggen skal bli både bane- og
bilfri. Vi ser at ein vanskeleg kan få bilane bort utan ei tunnelløysing . Men
ei slik løysing må ikkje gje rom for auka trafikk gjennom sentrum. Ei
tunnelløysing må derfor ikkje auke kapasiteten i høve til i dag og det bør
vurderast bomvegløysingar som losar gjennomfartstrafikken gjennom Fløyfjellstunnelen.
Gjennom Sandviken ser vi for oss to alternative løysingar;
ein langs sjøkanten og oppover mot motorvegen, den andre i tunnel under midtre
delar av Sandviken. Byutviklingspotensialet er høgst langs sjøen, men for
dagens innbyggjarar vil ein midtre trase gje best tilgjenge. Den vil også ha
det minste arealbruken. Arealet langs sjølinja kan alternativt brukast til ein
effektiv gang- og sykkeltrasse.
Vi har også vurdert alternativet med å lengje dagens
Fløyfjellstunnel til Eidsvåg. For ytre Sandviken vil dette utan tvil gje ein
gevinst å få motorvegen bort frå området og gje rom for verdfull byutvikling.
Ei slik løysing vil koste ein del, samstundes som denne kan utløyse auka
biltrafikk mot sentrum og auke dagens problem på Nygårdstangen og Danmarksplass. Før det ligg føre ei realistisk løysing på
det siste, finn vi ikkje å kunne tilrå ei slik løysing.
Forbi NHH så har alternativa som har vore utgreidd til i dag
vore dagløysingar med tunnel før og etter. Vi vil tilrå at ein også får
utgreidd å legge passeringa ved NHH under jorda. Dette vil gi ei bane som får
eit flatare strekk, samstundes som inngangar frå Nyhamn og Hegreneset kan gje
desse viktige utbyggingsområda ein tenleg tilgang til bybanen utan at bana må
ta omvegar og bygg må rivast. Dei skisserte løysingane forbi NHH i dagen vil
også leggje under seg areal som i dag er nytta eller kan bli nytta på meir
verdfull måte enn som banetrasse
I Eidsvåg ligg motorvegen i dag og lagar eit skilje mellom
øvre og nedre del. Området har potensiale for stor byutvikling i eit område som
har gode bukvalitetar. Dersom ein også legg bybane i dagen langs motorvegen vil
ein ytterlegare lage ei fysisk sperre. Vi har derfor spelt inn at vi ynskjer
vurdert andre løysingar som stopp i tunnel, gjerne kombinert med at motorvegen
blir lagd i lokk. Dette vil sikre området som eit rikt utviklingsområdet. Vi
ser for oss at det kan vere utbyggjarar som ynskjer å vere med på å finansiere
ei slik løysing.
Senterpartiet vil i utgangspunktet verne grøntareal som Åstveit.
Tertneskrysset er eit området som kan byggjast ut med nye bustader dersom
motorvegen vart lagt under lokk. Ei
baneløysing her vil gje godt kollektivsamband. Vi ser også her for seg at
utbyggjarar kan vere interesserte i å vere med på ei medfinansiering av å legge
motorvegen under lokk.
Bybanen må ligge slik at den er gunstig å bruke også for dei
som bur nær Åsane senter og handlande på Åsane senter. Best tilgjenge vil ein
få med ein bane som ligg i dagen. Vi har registrert at det er skepsis til dette
frå eigarane av Åsane senter, samstundes som ein bane i dagen vil måtte køyre i
låg fart av omsyn til trafikktryggleiken. Ein ny terminal på C-tomta vil leggje
beslag på område som er avsett til buareal og vil flytte haldeplassen lenger
unna kjøpesenter og dagens buområde. Det
er i dag planar som å bygge underjordisk parkeringsanlegg under Åsane senter.
Vi vil derfor be om at det også blir vurdert å leggje bybanen under jorda i
tilknyting til dette anlegget. Dette vil betre tilgjenge for handlande på Åsane
senter og kan også gje rom for å utvide butikkarealet under jorda. Dersom Åsane
Senter vil medverke også finansielt til ei slik løysing vil dette kunne vere
overkomeleg.
Bybanen bør realiserast heilt til Vågsbotn. Dette er den
mest realisistiske måten ein kan sikre bygging av gode
innfartsparkeringsplassar for trafikk frå nord utan at desse står i konkurranse
med eksisterande tiltak og kjøpesenter.
Heller ikkje Senterpartiet har avgrensa økonomiske midlar å
bruke på ein bybane. Men vi ser det som viktig at alle gode alternativ er godt
utgreidde. Løysingar som isolert sett for bybanen verkar dyre, kan ha i seg
samfunnsmessige verdiar som gjer dei til dei beste løysingar. Svara på dette
får vi ikkje utan at dei blir utgreidde og sette i samanheng med dei områda som
dei skal tene.
Ei bybane til Åsane er også ei kollektivløysing som skal
vare i eit langt tidsperspektiv. Ein bør
freiste å sjå kvar byen er om 50 til 100 år når løysingar skal veljast.
Løysingar som er dyre i dag, treng heller ikkje å vere det når ein reknar
levetidskostnad. Vi er redd at ei løysing i dagen gjennom sentrum og i Åsane er
løysingar som blir mellombelse og som om nokre år vil krevje nye investeringar
og alternative løysingar. Då er det dyrt å byggje for kort sikt i dag og måtte
reinvestere i dyrare løysingar i framtida. Vi synes derfor det er synd at ein i
første utgreiinga har i stor grad har avgrensa valde løysingar utan å vurdere
alternativ som kan vere betre på sikt.
Senterpartiet ser fram til at utgreiing av dei alternativa
vi har peika på. Vi vil ikkje låse oss til løysingar, men vere konstruktive til
å finne dei beste løysingane for byen og Åsane i lang tid framover.
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar